Veckans intervju [2]

amanda


Intervju med Amanda, den lilla modernitetersystern

Har du alltid varit stilsäker eller har även du som många andra några stil-spöken i garderoben?
Hmm... I låg och mellanstadiet klädde jag mig mest i rosa, i femman/sexan ville jag inget hellre en att se ut som en kvinnlig Håkan Hellström, i åttan klädde jag mig väldigt romantiskt och ganska tråkigt, men de senaste kanske två åren har jag sett ut ungefär så som jag gör nu.
Vilken stil hade du på mellanstadiet?
I trean och fyran körde jag på hela utstyrslar i rosa eller ibland ljusblått. I femman blev jag lite gulligae och poppigare och påbörjade min besatthet av randiga tröjor. Polarn och Pyret var min favoritaffär.
Vilket är ditt bästa vintage-fynd?
Oj vad svårt att välja! Det första jag tänker på är min lilla skinnjacka, den kostade dryga hundralappen, tillverkad utanför Borås... Säkert nån söt liten åttaårig kille som hade på sig den för sådär 20-25 år sedan... Kul tycker jag.
Vad skulle du vilja ha på dig som du aldrig vågat?
Jag kan inte komma på något. Om det är något jag inte skulle våga ha på mig skulle det isånnafall vara något som jag för tillfället tycker är extremt fult och då vill jag ju inte ha på mig det... Men höga klackar skulle vara roligt, som Olivia sa. Det är ju så fint men jag klarar det inte.
Vilken låt passar bäst när du vill drömma dig bort till ljumma sommarkvällar?
The Party's Crashing Us - Of Montreal är förra sommarens låt och gör mig alltid lite lycklig på morgonen på bussen.
Vilken skiva skulle du lyssna på om du bara fick lyssna på en för resten av livet?
Aaah. Omöjligt att välja. Caesars Palace - Love for the streets har jag i och för sig lyssnat på sjukt mycket till och från i säkert fem år och jag älskar den fortfarande, men det kanske mest är för att jag kopplar ihop den med den första riktiga vårdagen för några år sen när jag och Olivia dansade runt ute på altanen till den...
Vilket är ditt största konsert minne genom tiderna och vilken live-akt drömmer du om?
Jag har sett mycket fint... Men två konserter från i somras som jag kommer bära med mig länge är Manu Chaos och Kanye Wests (jag lyssnar inte på hiphop men det där var så himla roligt) konsert i Slottsskogen. Min första fantastiska konsertupplevelse var Håkan Hellström i Lisebergshallen 2002, jag satt på läktaren med pappa...



Jerk it out - The Caesars

Kommentarer
Postat av: Sofie

Shit, den där låten är ju så j*vla bra!!

2008-03-08 @ 22:14:29
URL: http://sofiescorner.blogg.se
Postat av: M

Jag bara älskar den blommiga kjolen, eller det blommiga tyget på bilden högst upp till höger. love it!

2008-05-04 @ 00:33:29
Postat av: Anonym

Tjo!

Tänkte bara tipsa om ett bra band. Dom har tagit ställning och ger bort sin musik gratis och sprider den genom sina fans. Tycker iden är cool och jag tror att det är så det kommer att se ut i framtiden. Gå in och tanka ner och sprid vidare om du gillar det.



www.magnacartacartel.com



/Emil

2008-05-23 @ 23:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0