Veckans intervju [1]

oliviakollage

Intervju med Olivia, den stora modernititersystern.

Har du alltid varit stilsäkra eller har även du som många andra några stil-spöken i garderoben?
Haha, jag har nog ett antal stilmissar i min historia... Jag hade till exempel en period (tvåan-trean tror jag) då jag bara ville klä mig i ljusgrönt. Inte så snyggt kanske.

Vilken stil hade du på mellanstadiet?
Hmm, jag var nog väldigt vanlig. Jag undrar om det var på mellanstadiet man började köpa alla sina kläder på JC? Jag minns inte. Men jag hade väl jeans och t-shirt. Klänning eller kjol kände jag mig alldeles för uppklädd i.

Vilket är ditt bästa vintage-fynd?
Jag har en vit, väldigt romantisk klänning som jag tycker mycket om, jag vet inte hur pass vintage den är men den är jättefin. Och så ett par röda skor som jag köpte på Myrorna för en hundring (ett av mina första second hand-köp!)

Vad skulle du vilja ha på dig som du aldrig vågat?
Riktigt höga klackar. Jag törs inte för jag tror inte jag skulle kunna gå i sådana.

Vilken låt passar bäst när du vill drömma dig bort till ljumma sommarkvällar?
Teen Love utav Peter Bjorn and John. Kanske en av världens bästa låtar! En annan jättesomrig låt är Camera Obscruas Lloyd I'm Ready to Be Heartbroken.

Vilken skiva skulle du lyssna på om du bara fick lyssna på en för resten av livet?
Håkan Hellströms Känn ingen sorg för mig Göteborg. För att vara lite klyschig sådär så hade jag nog inte vart den jag är idag utan den skivan.

Vilket är ditt största konsertminne genom tiderna och vilken live-akt drömmer du om?
Jag kan inte välja någon specifik konsert, men det finns inte mycket som slår känslan att vara 14 år och stå och trängas bland en massa människor och se Hellström komma ut på scenen till tonerna av Mitt Gullbergs Kaj Paradis.
Jag drömmer om att någon gång få se The Essex Green eller The Shins.


Camera Obscura - Lloyd I'm Ready To Be Heartbroken


Håkan Hellström - Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg

Kommentarer
Postat av: johanness

bilden upp till vänster, där är hon cooool!

2008-02-28 @ 23:01:06
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: dannjella

jag hade heller inte vatt något utan håkan.

2008-03-01 @ 11:45:12
URL: http://vjykort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0