Second hand musik

Tyvärr kom jag ju inte med något fantastiskt musiktips igår. Men nu har jag kommit på ett litet musiktips här som passar in i veckans tema: Second hand.

Nämligen: JAMES OCH KARIN

image202
image203

http://www.hollingworth.se/ <- gå in på "lyssna på musiken" och lyssna på låtarna från "Djurens brevlåda" och "Barnlåtar"


Alltså, antingen så hatar man det eller så älskar man det. Helt crazy barnmusik från 70-talet med underbart konstiga texter och fantastiskt bra funky musik. Detta fick jag lyssna på som barn, men jag uppskattar det fortfarande, fast jag är ett äldre barn. Har man tur kan man snubbla över ett band eller en vinyl på en secondhand affär... så second hand är det ju !


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha, underbart! :D

2008-04-17 @ 15:47:03
Postat av: bara jag

Både Barnlåtar och Djurens Brevlåda finns på CD. Kolla in http://www.ginza.se Sök på artister "James & Karin"

2008-04-22 @ 17:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0