Veckans intervju!

image152

Denna vecka har jag intervjuat Klara som har bloggen http://jattemycketklara.blogg.se ! Jag tycker hon har en fantastisk känsla för stil! Klara bor dessutom i Leksand, det är nära Falun, så det är asbra! :)

Vad blir du inspirerad av?

Hmm.. Lite allt möjligt, bloggar, tidningar, söta små tanter, fina filmer, min mamma.


Vad klädde du dig helst i på mellanstadiet?

Jag tror oftast att det var ett par lite utsvängda jeans, en engfärgad tröja i färgglad färg och sen ett halsband med strasstenar. hahaha! Jag var jätte noga med att ha en enfärgad tröja utan tryck eller så för då skulle det inte funka att ha halsband till. Jag var noga med att det i mina ögon skulle "funka".


Vilken låt är din favorit just nu?

jag vet faktist inte. Jag lyssnar om och om på Kanske Älsklings skiva så kan jag kanske säger låten Salem Al Fakir på deras skiva. Bara för att texten är så sann.


Vad skulle du vilja ha på dig men aldrig vågat?

Jag tror nästan att jag vågat ha på mig allt jag velat. Klänningar som går över knäna har jag lite svårt för men lugn bara lugn, snart så kommer jag med längre klänningar.


Vilket är ditt bästa vintage-fynd?

Jag måste säga min skinnjacka som jag köpte för 50kr! åh den är underbar! När jag hittade den under några jackor på ett  2hand ställe blev jag lycklig som aldrig förr. heh


Vilken skiva skulle du lyssna på om du bara fick lyssna på en för resten av ditt liv?

Ska jag vara ärlig så lyssnar jag inte så där överdrivet mycket på musik men jag skulle nog ta någon av Beatles skivor.


Vilket klädesplagg från du var liten önskar du att du fortfarande kunde använda?

Åh massor måste jag säga. De söta men små klänningarna jag har hängandes i garderoben eller min vita fuskpälsjacka. Jag skulle vilja ha mina skor som blinkade när man gick! Inte för att använda tror jag dock..hahah! åhh nostalgi!


Vilket är ditt absolut bästa konsertminne och vilken live-akt drömmer du om?

Jag har inte varit på så många konserter så jag får väl fortsätta drömma om att får dansa till What about a band. Men det ska nog kunna ordna sig snart! Bara man kan dansa så är jag med brukar jag säga. Kan jag fuldansa till ett band så hänger jag gärna med och svänger på mina extremt lurviga ben.


Vilket är ditt bästa tips till alla oss som vill börja sy, men aldrig kommer igång?

Ta fram symaskinen framför teven så du har teven som sällskap. Sen är det bara att bestämma sig. ahha. Det låter som att jag är värsta profkfset på att sätta mig och sy. I själva verket blir det inte så ofta som det kanske verkar..


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gillar verkligen intervjuerna här på sidan, alltid bra gjorda och med roliga bloggmänniskor!

2008-04-02 @ 17:16:16
URL: http://ostyrigalockar.blogg.se
Postat av: Li

like it!

2008-04-02 @ 17:26:26
URL: http://radiobedlam.blogspot.com
Postat av: Fridah

Kanske Älskling, det är grejer det.
Jag kan för övrigt meddela alla läsare att ''så länge man kan dansa så är jag med'' är ett av Klaras mest kända citat...

Och jo, hon är visst värsta proffset på att sätta sig och sy.

2008-04-02 @ 18:19:56
URL: http://indiepopochskit.blogg.se
Postat av: MANGO

hon är så söt o inspirerande :)

2008-04-02 @ 21:12:19
URL: http://mialia.blogg.se
Postat av: t h e r e s e

åh klara e så söt. men måste fråga dem här intervjuerna skickar du frågerna till dem så att dem får svara lr hur e det?

2008-04-03 @ 18:42:39
URL: http://meandthetree.blogg.se
Postat av: litenochsur

han har bra smak! både kanske ålskling och what about a band är jätte bra!

2008-04-04 @ 17:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0