Veckans intervju!

signekollage


Ja, några gissade rätt! Det är snygga Signe som jobbar på AA i Sthlm och har den coola bloggen iMilk som blivit intervjuad den här veckan!

Vad blir du inspirerad av?

Jag blir inspirerad av allt möjligt som finns i mina omgivningar, och självklart även det man kan hitta så långt från mina hemtrakter som möjligt.


Vilken musik lyssnade du på på mellanstadiet?

hiphop, r'nb och pop. Jag kan lyssna på samma låtar nu och tycka om det, sådant är roligt!


Vilket var ditt favoritplagg på högstadiet?

Tidigt högstadium bar jag helst mina vita savannbyxor eller ett par baggy jeans från gulan. Jag kan fortfarande så här i efterhand tycka att jag var en sjukt snygg blandning av hiphop och kicker. Sent högstadium var svarta tights tillsammans med converse definitivt favoriterna.


Vilket är ditt bästa vintagefynd?

Räknas ett par Raybans Clubmasters som min låtsaspappa hittade åt mig second hand? Jag bar dom i ur och skur förra sommaren, de är underbara.


Finns det något du skulle vilja ha på dig men aldrig vågat?

Jag har alltid velat ha skyhöga klackar men känner mig alltid alldeles för lång. Jag har köpt ett otal skor med hög klack som ligger kvar i kartonger under min säng. det är tråkigt.


Vilken låt är din favorit just i detta nu?

I skrivandes stund får det bli Gömma mig (Mange Schmidt). Jag är inte överdrivet förtjust i hans rap så skulle jag hitta den instrumentala versionen av den här låten skulle jag bli överlycklig. Jag har även lyssnat väldigt mycket på Trubbel av Monica Zetterlund de senaste dagarna.


Vilken skiva skulle du lyssna på om du bara fick lyssna på en för resten av det liv?

Dead Prez - Lets get free, fungerar alltid.


Vilken är din bästa konsertupplevelse och vilken liveakt drömmer du om?

Förutom Spice girls som förmodligen var den "största" upplevelsen för mig som barn. Förmodligen AIR på Hultsfred 04. Jag var nyförälskad och låg och hånglade på en bänk med min J.  AIR's toner tillsammans med rosa bubbel och fjärilar i hela kroppen synkade i en perfekt harmoni. Jag har faktiskt ingen speciell som liveakt jag drömmer om att se, tyvärr.


Vilket är ditt drömyrke?

Jag byter drömyrke varje dag. Den senaste veckan har jag känt mig sugen på PR branschen. Jag vill hålla på med allt möjligt egentligen. Konstnär, journalist, dagmamma, stylist, klubbkid, musiker, fotograf - you name it - I'll do it.



Dead Prez - We Need a Revolution


AIR - Once Upon a Time


Mange Schmidt feat. Ken - Gömma Mig

Kommentarer
Postat av: MANGO

Hon är så fin :)

2008-03-22 @ 16:24:52
URL: http://mialia.blogg.se
Postat av: anna

åh vilken fin och tossig blogg! jättefin!

2008-03-23 @ 16:23:12
URL: http://gapingholes.blogg.se
Postat av: Sofia

Cool stil hon har :)
Ha en bra kväll!

2008-03-23 @ 23:29:53
URL: http://soffelull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0